Aktualności
Wyprawa w góry

We wtorek spotkaliśmy się punktualnie o godzinie 930 przy Wangu, no i zaczęło się, Panie Sandra i Ania rozdały zawieszki i każdy uczestnik miał wybrać sobie jakieś zwierzę lub roślinę Karkonoszy. Przy świątyni Wang dzieci dowiedziały się wszystkiego o kościółku, o tym kim byli Henryk Tomaszewski i Tadeusz Różewicz.

Poszliśmy niebieskim szlakiem cały czas edukowani na wszystkie tematy związane z Karkonoszami, takie jak zasady zachowania w Parku, czym różni się jodła od sosny, rodzaje skał, jak powstały Karkonosze i ich topografia, czym różni się legenda od bajki i jako przerywniki słuchaliśmy legend o Słoneczniku, Pielgrzymach i innych osobliwościach na trasie naszego przemarszu.

W takiej atmosferze dotarliśmy do Domku Myśliwskiego, gdzie po rozpakowaniu bagaży ruszyliśmy do Strzechy Akademickiej na zupkę pomidorową. Przez cały czas Pani Sandra nam opowiadała o ziołach, o schronisku, o roślinności Karkonoszy i potrafiła odpowiedzieć na każde pytanie. Dalej poszliśmy do Samotni, gdzie dowiedzieliśmy się o Małym Stawie, o schronisku, kiedy i po co powstało, kim był jej Patron i wiele informacji, których nigdzie nie można znaleźć.

Ok. godz. 15-tej wróciliśmy do Domku Myśliwskiego i już o 1530 rozpoczęły się zajęcia edukacyjne, dzieci malowały zawieszki wręczone przy Wangu, rozwiązywały krzyżówki, pracowały z mapą, dowiedzieliśmy się kim był Karkonosz, rozróżnialiśmy regle, układaliśmy rymy w wierszu, oglądaliśmy filmy o KPN i wypełnialiśmy karty pracy w grupach.

Po krótkim posiłku zaczęły się następne zajęcia. Pani Sandra przy płonącym kominku czytała legendy związane z Karkonoszami. Zajęcia się skończyły ok. 2130 ale na pocieszenie dostaliśmy początek legendy o smoku, Szklarce, Karkonoszu i koziołku i rozpoczęły się nocne dyskusje w pokojach nad dalszym ciągiem legendy.

Następnego dnia rano po śniadaniu grupy prezentowały swoje wersje legendy, obejrzeliśmy prezentację na temat Celtów, Walonów i ruszyliśmy w dół do Polany a następnie Doliną Pląsawy do Karpacza i cały czas zdobywaliśmy wiedzę o Karkonoszach.

Przez cały czas dobry humor i apetyt nas nie opuszczał. Dziękujemy Pani Sandrze i Ani za tak miło spędzony czas i mamy nadzieję na ponowne spotkanie w górach.